Long Beach & LA

19 juli 2023 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Zondag 16 Juli.  Long beach

Na te hebben uitgeslapen en ontbeten zijn we naar het grote strand gegaan, waar we tussen de kite surfers lagen. Sommige surfers deden dit voor het eerst, waar hilarische momenten opleverden vlak voor ons. S’avonds thuis gegeten en vroeg naar bed, want de volgende hadden we een druk programma uitgestippeld.

Maandag 17 Juli Rondtrip LA en omgeving.

Na het ontbijt gingen we op weg naar onze 1e stop “The Hollywood Sign”. De route ging langs de Mullholland Drive omhoog om zo dicht mogelijk bij onze bestemming te komen. Uiteindelijk konden we niet verder en konden we gelukkig onze auto langs de kant parkeren, het was er erg druk,want meerdere hadden deze route genomen. Na de foto’s gingen op weg naar de 2e stop “The Walk of Fame” .Hier parkeerden we de wagen in een garage, waarna we de route liepen over The Walk of Fame. Wat opviel was dat de stenen van sterren heel erg vies waren. Hierna gingen we via The Rodeo Drive (Met zijn pracht en praal) lunchen in Beverly Hills bij The Cheesecake Factory. Na de heerlijke en zeker niet dure lunch ging onze trip door naar Venice Beach, waar we 2014 en 2015 ook verbleven. De  auto op het strand geparkeerd en daarna langs de boulevard gelopen langs de diverse excentrieke kraampjes. Een geweldige ervaring om hier weer tussen te lopen bij deze bijzondere “artiesten”. Hierna stond er nog een laatste stop op het programma , die Alex had uitgezocht. Via de kustweg (om de file’s te ontwijken) kwamen we achter het vliegveld langs en via Manhattan Beach uit bij downtown Long Beach. Via prachtige ,maar zeer hoge bruggen, kwamen we langs een industriegebied met ontelbare containers en schepen in het hartje van het centrum. Alex had uitgezocht dat hier vroeger de F1 had gereden en tegenwoordig nog The Indycar wedstrijden worden gehouden en wel op dit straatcircuit. En wat bleek, de finishlijn lag er nog, dus reden we er juichend overheen. S’avonds de drukke dag afgesloten bij de heerlijke Japanse Sushi. Kleine hapjes vanwege de lunch eerder op de dag. Gelukkig stond de tv op honkbal, wat hilarische beelden gaven , want toen onze Japanse held Othani een homerun sloeg, stond de hele Japanse bediening te juichen. Wat een dag.

1. Petra:
    19 juli 2023
    Wat een mooie herinneringen maken jullie!