Palm Springs Aerial Tramway./ /Idian Wells /National Joshua Tree Park/

9 juli 2023 - Palm Desert, California, Verenigde Staten

Vrijdag 7 Juli

We werden s’ochtends wakker doordat de tuinman de tuinen aan het maaien was met zijn zeer luidruchtige grasmachine. We zaten rechtop in bed. Na een gedwongen vroeg ontbijt gingen de dames naar het zwembad en de mannen golfen op een van de eerste golfbanen in Palm Desert. De baan lag tussen aan beide kanten villa’s, maar deze werden ontweken door prachtige slagen. In de middag stond een bezoek aan de Palm Springs Aerial Tramway. We gingen met een 360 graden draaiende cabine naar een hoogte van ruim 2500 meter. Boven aangekomen was het 20 graden koeler dan beneden. Het uitzicht boven was fantastisch en na wat rondgelopen te hebben en een lunch gingen we weer naar beneden. De avond werd besloten met een heerlijke sushi bij de plaatselijke Japanner.

Zaterdag 8 Juli

Na het ontbijt gingen op weg naar het National Joshua Tree Park. Onderweg kwamen we langs het Idian Wells Palm Springs tennis park. Hier worden elk jaar in Maart de internationale tenniswedstrijden gehouden en het wordt ook wel het 5e grandslam toernooi genoemd. Alle grote sterren speelden of spelen hier. Helaas was het centercourt gesloten maar we mochten wel op de vele bijbanen rondlopen en foto’s maken. Een unieke ervaring om dit van dichtbij te bekijken. Hierna gingen we op weg naar het park. Het was dichtbij op de kaart maar in werkelijkheid ruim 45 minuten rijden. De entree was 30 dollar per auto. Na eerst een half uur te hebben rondgereden met alleen maar vlakke valleien, kwamen we terecht bij onze eerst stop bij de cactus garden, waar we werden verwelkomd door een peleton wespen. De cactussen waren heel bijzonder, zwart van onder en groen van boven. Nadat we nog diverse wespen uit de auto hadden verwijderd gingen we verder. Het park werd ruiger met vele opgestapelde rotsblokken en ook de speciale Joshua Tree bomen. Na nog diverse stops en foto’s te hebben gemaakt verlieten we het park met een afdaling naar het plaatsje Joshua Tree, waar we tot opluchting van Klaas ook konden tanken, want de tank stond op reserve. Weer een mooie dag in het toch wel heel bijzonder Palm Springs/Desert. Morgen , zondag houden we een rustdag en gaan we maandag op weg naar Las Vegas.

1. Naomi:
    9 juli 2023
    Heerlijk om te lezen en te zien dat jullie zo genieten. Ik geniet helemaal met jullie mee! En kan nu al niet wachten op het verhaal wanneer jullie in Vegas zijn! Groetjes voor jullie.
  2. Petra:
    9 juli 2023
    Wat is het toch prachtig land met indrukwekkende natuur! Veel plezier in Las Vegas!
  3. Liesbeth:
    9 juli 2023
    What happened in Vegas stays in Vegas😜 veel plezier daar!!
  4. Sandra:
    10 juli 2023